2014. január 29., szerda

Sigmund Freud, analyze this!

"A szerelem nem más, mint az én narcisztikus tárgyi kivetülése." 

Már a Haddaway nevű tudóscsoport is sokat foglalkozott a szerelem lényegével, kutatásaik eredményét a "What is love" című tanulmányukból mindenki ismerheti. De vajon ismerték Sigmund Freud elméletét a szerelem és az én kapcsolatát illetően? Valószínűleg sok fejtöréstől megkímélték volna magukat.

"A szerelmi választás néhány formájánál szembeszökő, hogy a tárgy arra szolgál, hogy egy saját és el nem ért énideált helyettesítsen. Az ember olyanfajta tökélyért szereti a másikat, amely után saját énje is igyekszik, és csak ezen a kerülő úton képes kielégíteni a narcizmusát."

Így máris tudományosan alátámasztottam az egyik Coelho vagy Oravecz idézetet, hogy ha nem szereted magadat, nem tudsz másokat sem szeretni.
Mindig is tudtam, hogy sokra viszem az életben.
U.i.: Jó lenne, ha az emberek megkímélnének az
ilyen ♥ szívektől és csak ilyet küldenének nekem.
Már-már romantikusan realista vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése