2012. szeptember 27., csütörtök

Őszi könyvvásár

Túlestem az ez évi első őszi könyvvásárlásomon, és két olyan könyvhöz is sikerült hozzájutnom, ami már régóta pici szívem vágya. Tiszta boldogság és hallelujah van. Mondjuk Murphy most is megpróbált közbeavatkozni, ugyanis az egyik hosszú 5 órás (komolyan. esküszöm, nem túlzok...) szüneteim egyikét töltöttem Gyulán, amikor is betértem egy a sulihoz közeli antikváriumba, ahol még tavaly jártam és adakoztam könyvekért cserébe, és akkor nagyon, de nagyon örültek nekem. Mondjuk meg tudom érteni, nem hiszem, hogy van Gyulán még egy ilyen elvetemült állat, mint én, hogy ennyi pénzt ott hagy kevesebb, mint öt perc alatt. Na, mindegy, szóval azóta átalakították a boltot, és mintha jobban átláthatóbb most már, mivel fél perc alatt három könyvet -huss- kiválasztottam és szaladtam a pénztárhoz, hogy nehogy még valamit magamhoz kapjak, szóval szinte csukott szemmel rohantam át a bolton az idős nénihez, hogy ezeket kérem, most azonnal. Persze, csak azt felejtettem el, hogy nincs semmi pénzem (vagyis volt pár száz, de abból kávét akartam venni, mert még maradt 4 óra 59 percem a szünetből..) de sok kedves mosoly után (ami inkább tőlem származott) rábeszéltem, hogy tegye félre a könyveket és nehogy el merje adni másnak, mert ráuszítom a Másokat, és hogy holnap pont 11-re ott leszek és eljövök értük. Kicsit sem lehettem ijesztő és mániákus, mindenesetre beleegyezett, de láttam, hogy utána keresztet vetett, és elhadarta a Miatyánkat.
Másnap a megbeszélt időpontban ott voltam és az ajtót karmolászva követeltem, hogy engedjen be, ám nem kaphattam meg a könyveket, mert nem tudott visszaadni, így egész Gyulát körbejártam, hogy fel tudjam váltatni a pénzemet... Mert Gyulán reggel 11-kor egyik boltosnak sincs annyi pénze, hogy felváltsa... Kivéve Zolinak, a kocsmárosnak, azért ez sokat elmond az azon a környéken lakó emberekről. Meg rólam is, hogy névről ismerem... A lényeg, hogy fél tizenkettőkor a kezembe foghattam a drágassszágaimat:



 Narnia krónikáinak a negyedik része, nem mintha az első három meglenne, de majd meg akarom szerezni az összes részt. Egyszer... Igazából most jövök rá, hogy lehet hülyeség volt ezt megvenni? Először a második, harmadik részt kellett volna. Nyah... Ennyit a megfontolt vásárlásról.
 Ezt nem is tudom milyen rég szeretném! És eddig sehol se találtam, pedig úgy kerestem. Mondjuk jobban örültem volna annak a '94-es Európás kiadásnak, de most komolyan, én ezzel a Darth Vader logós kiadással is tökéletesen elégedett vagyok. (De nem olyan?!)
 Psmith meg szívszerelmem a nyár óta, és magaménak akartam tudni, hogy beteges kapzsiságomat kielégíthessem. Bár itt is jobban örültem volna a Cicerós kiadásnak, azok annyira vidám borítók, de mivel ez a Psimth sorozatom első darabja, így nem fog kilógni a sorból. (Maximum nem Jeeves mellé teszem...)

3 megjegyzés:

  1. Hihi, könyvet már én is nem egyszer tetettem el, vagy rejtettem el valamelyik polc mögé, mert nem volt nálam elég pénz:)
    Ó, a Manderley, de szeretem, és Psmith, az is mekkora:)) Nekem is ez a lila Darth Vader van meg a Manderleyből, többségében ezzel a kiadással lehet találkozni.

    VálaszTörlés
  2. "Mert Gyulán reggel 11-kor egyik boltosnak sincs annyi pénze, hogy felváltsa... Kivéve Zolinak, a kocsmárosnak, azért ez sokat elmond az azon a környéken lakó emberekről" :-DD hehe, hogy ezen mekkorát nevettem :-D
    Ügyes vagy drága húgom, jó vásárt csináltál *virtuális hátbaveregetés*

    VálaszTörlés
  3. @Amadea: Akkor nem csak nálam van úgy, hogy akkor találok igazán jó könyveket, amikor nincs nálam pénz :o) Manderley-ből örültem, hogy végre egy elfogadható árú példányt sikerült találnom, olyan mint a fehér holló...

    @Heloise: Oh, tudom! És még láttam Sherlock Holmes köteteket is, nagyon elgondolkoztam, hogy megvegyem-e, de győzött a józan énem :o)

    VálaszTörlés