2012. augusztus 2., csütörtök

About me...

Ahogy látom a blogokon végigsöpört a kérdezősös díj járvány, de olyan gyorsan, hogy mire észrevettem, hogy én is megkaptam, addigra már mindenki túlesett rajta és immunis lett rá. Szóval megkésve bár, de törve nem én is beszállok Diamant jóvoltából, akinek még egyszer köszönöm, hogy beválasztott a tizenegyek közé!
Mivel előbb elmondott okból kifolyólag már -ahogy tudom- mindenki megkapta a díjat, így én patt helyzetben vagyok, és nem tudom tovább adományozni. Önző módon megtartom magamnak.
Egyébként próbáltam kideríteni, hogy honnan/kitől ered ez a díj, de a hetedik embernél elakadtam, mert ő elfelejtette belinkelni adományozóját, így örök homály fogja fedni a kitaláló személyét... Viszont mindenféle blogon keresztülmentem: könyves, divatos, személyes, utazásos. Szóval tök jó, hogy ennyire megmozgatja ez az összes bloggert, és a kérdések evolúcióját is nagyon érdekes volt végigolvasgatni.
Visszatérve a díjra, itt vannak a szabályok:

  1. Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
  2. A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
  3. 11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
  4. 11 embert meg kell jelölni és linkelni
  5. Nincs visszaadás/visszajelölés

Borzasztó lázadónak érzem magam, hogy én csak 40%-át tartom be a szabályzatnak, lehet hogy megyek és be is török pár ablakot, utána meg sörös dobozokat dobálok a folyóba. De előtte, itt vannak a kérdéseim is:

1.) Ha egy könyvet vihetnél magaddal egy lakatlan szigetre, melyik lenne az?  
Attól függ meddig maradok a szigeten. Igazából szerintem, nagy valószínűséggel, minden bizonnyal, kétség kívül, talán a Sherlock Holmes összest, de akkor már angolul, hogy tanuljak is valamit. Mondjuk mivel szótárat nem vihetek, ezért nem sok értelme van ennek, de jól hangzik. Akkor inkább legyen Szabó Magda Abigélje (és neeem, nem a szörnyű méretű egóm miatt... merthogy Abigail - Abigél. Ha. ha... ha...) Egyébként ez a legnehezebb kérdés, bár lehet, hogy csak én veszek mindent ennyire komolyan. Nem hiszem, hogy bárki is gondolkozott volna ezen tíz percnél többet.

2.) Melyik volt az első könyv, amit szerettél?

Erre viszont tisztán emlékszem: A két Lotti. Röviden és tömören a történet: Kötelező olvasmány volt (a legelső a sok közül), és hisztiztem, hogy nem akarom elolvasni, mert ronda volt a borítója (azért a kicsiknek fontos kinézet, csakhogy mentsem magam) és miután anya megunta, hogy a felolvasására nem figyelek oda, torkom szakadtából elkezdtem felolvasni felordítani a könyvet, majd berekedtem és ahogy elkezdtem figyelni a történetre, egyre halkultam is, majd magamban olvastam tovább, mert annyira megtetszett. Így végül anya is boldog volt, mert végre befogtam, a szomszédok is, mert végre befogtam, nővérem is, mert végre befogtam, szóval csak jót tettem az emberiségnek azzal, hogy megszerettem az olvasást.
És a tömeg ódákat zeng azóta is Erich Kastner-ről, hogy megírta A két Lottit.

3.) Ha nem tetszett egy regény, el szoktad cserélni?

Perszehogy! Mármint, ha van olyan valaki a közelembe, akinek tetszene. Meg ha van mire. Meg ha nem ajándék volt. Meg ha van pénzem postaköltségre. Sok kritériumnak kell megfelelnie annak a rossz könyvnek is...

4.) Hogy állsz a kölcsönadással? Vannak rossz tapasztalataid? 

Hadilábon. Ugyanis, ha egy nagyon jó könyvet olvasok, akkor azt szeretem megosztani a barátaimmal, és szívesen kölcsönadom. De az viszont iszonyatosan idegesít, ha egy meghatározott időn belül nem kapom vissza (mármint csak akkor, ha addig bele se olvasott), és én akkor szoktam szépen visszakérni, ha fél év után se látom a próbálkozás halvány szikráját se. Szóval ez tud nagyon idegesíteni, szerencsére eddig minden könyvemet visszakaptam, szóval nem tudom miért vagyok ennyire idegeskedő ezzel kapcsolatban.
Egyedül két embernek adom kölcsön teljes nyugalommal a könyveimet: egyik a nővérem, Heloise, a másik a legkedvesebb barátnőm.

5.) Olvasol még meséket?

Nem, de nézni nézek. Vagyis az sem igaz, hogy nem szoktam olvasni, ritkán még a kezembe veszek egy-egy mesekönyvet. A legutóbbi fél éve volt, szóval tényleg ritkán. :-) De tervezem újraolvasni Lázár Ervin néhány meséjét, és végre kiolvasni Andersen nagy mesekönyvét.

6.) Szoktál külföldi blogokat is követni?

Nem, még nem találtam olyat, ami megfogott volna. Mondjuk úgy elég nehéz, ha nem is keres az ember, de én szeretem a kihívásokat.


7.) Legviccesebb keresési kulcsszó, amivel a blogodra találtak?

Nekem még nincsenek vicces keresési kulcsszavaim, csak a szokásos laposak... mondjuk nem keseredek el, mert még van időm, hogy rám keressenek valami igazán nem hétköznapival, mint a tehénszövés, meg ilyenek.

8.) Ha most bárhol lehetnél, akkor... ?

Skóciában lennék. Vagy Londonban nézném az Olimpiát. Vagy Írországban keresném a tündéreket.
Még nem döntöttem el, de ezek a dobogós helyezettek. Svájcnak meg Grönlandnak a reményfutam jutott.

9.) Olvasol idegen nyelvű könyveket is?

I'm trying. Egyedüli gondom vele, hogy lassan haladok, de nem a valós olvasással, inkább csak sokáig tart rávennem magam, hogy elővegyem és olvassam. A lustaság az én legnagyobb hibám...

10.) Melyik volt az a könyv, aminek a megjelenését legjobban vártad?

Azt hiszem a Zafírkék volt az a bizonyos. Most meg a Smaragdzöld. Igazán haladhatnának vele, mert el fogom felejteni az első részt, mire kijön a harmadik...

11.) Mi lesz a következő példány, amire beruházol?

Nem tudom, ez csak úgy jönni szokott. Mármint attól függ, hogy mit látok meg először a könyvesboltban. Egyébként már régóta szeretném megvenni A Manderly-ház asszonyát, és a Sherlock Holmes összeset. Bár most hogy így jobban belegondolok egy Wodehouse-t is szívesen elolvasnék.


11 dolog, amit be kell valljak, avagy random mondatok egymás után:

  1. Alkoholos italok közül a sört, azok közül is a Sopronit szeretem a legjobban
  2. Utálom a nyarat, mert ilyenkor meleg van
  3. Sokszor a fantázia világomban élek, és nehéz onnan kirángatni
  4. Szeretek mosogatni, felmosni, ezek megnyugtatnak, de ha azt mondják, hogy mosogassak el, akkor csakazértse csinálom 
  5. Alapvetően konfliktuskerülő vagyok
  6. Imádom a tejfölt, bármin és bármikor és bármennyit
  7. Nagy álmom, hogy egyszer a Panel Birodalomból kilépve kertes házban lakjak, ahol tudok kint olvasni, kertészkedni és kutyákat (nyuszikat, lovakat, kecskéket, macskákat) tartani
  8. Nem szeretek ruhákat vásárolni, általában félévente-évente egyszer ráveszem magam, akkor elköltök jó sokat, és többé a ruhabolt felé sem nézek
  9. Vegetáriánus voltam fél évig, utána jött a karácsony és nem tudtam ellenállni...
  10. Aggódó típus vagyok, az a fajta, aki minden helyzetben azonnal a legrosszabbra gondol és utána semmivel sem lehet megnyugtatni
  11. Akaratlanul is gyűjtök mindenfélét, eléggé sok holmit összegyűjtöttem már, mostanában próbálok megszabadulni tőlük


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése